Tuesday 12 June 2012

La Taghtarr

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah hari ini sudah selesai satu paper. Perasaan seperti sudah merdeka! Sebenarnya ada dua paper lagi. Kelegaan yang diberi Allah. Alhamdulillah. Segala puji bagi Allah.

Hari ini Allah telah permudahkan urusan saya. Dapat pergi ke tempat peperiksaan dengan baik. Dapat jawab exam dengan baik tanpa rasa kelam kabut. Segala puji bagi Allah. Memberi kekuatan kepada saya untuk menjawab exam tanpa rasa penat atau mengantuk (tidur sekejap semalam). Akhir sekali tawakkal sahaja kepada Allah setelah berusaha. Moga Allah memberi result yang terbaik. Moga Allah melembutkan hati pemeriksa agar dapat memeriksa dengan baik seterusnya dapat memberi markah yang terbaik. amin.

Jom berdoa dan bersukur sentiasa. Walau senang sekalipun kita jangan sesekali lupa bahawa nikmat kesenangan yang kita dapat, datang daripada Allah swt. Alhamdulillah. Tapi kena beringa-ingat juga kadang-kadang nikmat yang datang untuk menguji kita. Jadi kena selalu berwaspada. Biasa kita dengar La Tahzan bila seseorang diuji dengan kesedihan  tapi bila diuji nikmat kesenangan tak ada pula yang nak beri peringatan.. Apa kata kita cuba biasakan diri sebut La Taghtarr (Jangan Terbuai). Macam kat gambar bawah ni:)

Kredit kepada pelukis & penulis

YA ALLAH! Alhamdulliah :)

~Perjuangan masih belum selesai, Moga Allah permudahkan..amin~

3 comments:

  1. Moga semuanya baik2 saja... :-)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah belajar sesuatu yg baru d situ.jzk=)

    ReplyDelete
  3. @nora karim: Jazakillah khair atas doanya dan sudi melawat :)amin..^^

    @Nisa: Alhamdulillah. sharing is caring:))

    ReplyDelete